ריתוך אלומיניום

אלומיניום הוא אחד מחומרי הגלם השימושיים ביותר עבור בני האדם. ניתן למצוא המון מוצרים שלו שמשמשים אותנו ביומיום בבית או במשרד, ומוצרים נוספים שמשתמשים אותנו במסגרת עבודתנו במפעל. כדי ליצור את כל אלה, חומר הגלם חייב לעבור תהליך מיוחד שנקרא ריתוך אלומיניום.

במות אלומיניום לאח הגדול

נעים להכיר - חמרן

האלומיניום, או בעברית חמרן, נחשב לאחת המתכות ביותר המשמשות אותנו.
הסיבה לכך היא ברורה: יש לו המון יתרונות משמעותיים על פני כל חומר גלם אחר. להלן כמה מהם:

הוא אינו מתמגנט

הוא אינו מתחמצן בקלות

הוא מוליך היטב חום וחשמל

גמישותו עוזרת לנו מאוד לעצב אותו

הוא עמיד בפני פגעי מזג אוויר וקטיבות

צפיפות החומר נמוכה מאוד ולכן מוצריו נחשבים לקלי משקל

הוא מתאים לעיבוד שבבי שמאפשר לנו ליצור ממנו חלקים קטנים ביותר

10 עובדות על ריתוך אלומיניום

בסקירה קצרה לעבר מנעד הפריטים שיש לכם בבית ובמשרד, תגלו שאתם סובבים לצד מוצרים רבים שנוצרו מחומר אלומיניום, כמו אופניים, פרזול ושאר מוצרי אלקטרוניקה וחשמל. אלומיניום, שמכונה בעברית – חמרן, הינו חומר גלם שכיח ממשפחת המתכות ובגין כל יתרונותיו הרבים נעשה בו שימוש בענפי תעשייה רבים, לרבות בענף הבנייה.
בהתאם לזאת, כשנזדקק לשירות תיקונים של מוצר שעשוי אלומיניום נאלץ לפנות לחברה שריתוך זה תחום מומחיותה והיא מציעה שירותי ריתוך איכותיים ביותר. כדי להכיר לעומק את פעולת הריתוך באלומיניום, להלן עשר עובדות מעניינות שלא הכרתם אודות ריתוך של אלומיניום.

עבודת ריתוך היא עבודה שמהווה סיכון לרתך ולסובבים אותו, לכן לא כל אדם יכול ומורשה לבצע עבודות ריתוך, שכן נדרשת כאן עבודה מיומנת של איש מקצוע שמכיר את כל נהלי העבודה ובקיא בכל הכללים מתוך ניסיון וידע שרכש.

על מנת לבצע עבודת ריתוך אלומיניום צריך להיעזר רק ברתכת מתאימה ומקצועית, גם כל תיקון מוצרים שעשויים מאלומיניום יחייב פעולת ריתוך עם מכשור וציוד מקצועי.

מתכת זו נכללת בסוג המתכות הרכות שלא מכילות את תכונת המגנטיות וזאת הסיבה שעבודת הריתוך במתכת אלומיניום תהייה שונה בתכליתה מריתוך של כל מתכת אחרות, כמו למשל פלדה.

כדי לרתך אלומיניום נהוג להשתמש ברתכת מגז ארגון, פעולת הריתוך להבדיל מהלחמה תהווה מענה הרבה יותר מקצועי ואיכותי. כמו כן, על שיטת הריתוך יחליט הרתך בהתאם לסוגי שאר המתכות והצרכים.

ריתוך גז ארגון נקרא גם טיג (TIG). כדי לרתך מוצר עשוי אלומיניום, בדרך כלל נעדיף ריתוך בגז ארגון, הריתוך יתבצע על ידי זרם חשמלי כשמטרת הזרמת הגז תהייה ליצור שכבת מגן על גב מוצר האלומיניום כדי שהתוצאה שתופק תהייה חלקה ומקצועית ותספק עמידות גבוהה לאורך זמן, בהיעדר היווצרות קורוזיה.

עבודות ריתוך אלומיניום עלולות לגרום, בשל הגז שנפלט החוצה וטמפרטורת החום הגבוהה, לתחושת מחנק ודילול בחמצן, לכן מומלץ שהחלל בו נעשית הפעולה יהיה מאוורר ויאפשר תחלופה של אוויר.

נדגיש כי אחת הבעיות בריתוך שאינו מקצועי היא תופעת הבועות והסדקים שיכולים להופיע על משטח האלומיניום, כמו כן, היווצרות חורים על פני השכבה החיצונית או במקומות הריתוך ולעיתים בשל חוסר מיומנות או עבודה נחפזת, עלולים סיגי הריתוך להילכד בשכבה של המילוי. אי לכך, יש לנקות את האזור על ידי פטיש ייעודי.

ריתוך אלומיניום משמש אותנו למגוון ענפים, החל משימוש בבית ועד לתעשייה, אפשר למצוא עבודות ריתוך באלומיניום בענף המכונאות ואפילו בענף התעופה. באמצעות ריתוך אלומיניום ניתן לתקן גם רדיאטורים, משאבות ומנועים. כמו כן, גם בענף הבנייה יש שימוש תדיר בריתוך של פרופילים, מרזבים ועוד.

בכל פעולת ריתוך באלומיניום חשוב לבחור בטמפרטורת חום מתאימה על מנת להצליח לבצע חיבור יעיל ומדויק בין המתכות וכך ליצור שכבה של מילוי קשיחה.

על ידי ריתוך אלומיניום תהיו בטוחים שתקבלו עבודת ריתוך מקצועית ביותר מכל מתכת אחרת שתבחרו, זאת בשל התכונות הנפלאות שיש לאלומיניום שמצליחות לטשטש את נקודת הריתוך.

עבודות אלומיניום לשדרוג עיצוב הבית

אחד היתרונות הגדולים של עבודה עם אלומיניום בא לידי ביטוי בכך שהוא משתלב נהדר עם חלל הפנים של הבית הפרטי. אבל בשביל להשיג את היתרון הזה, חשוב מאוד שהעבודה תתבצע על ידי בעלי מקצוע שמתמחים בכך.
יש הרבה מאוד סוגים שונים של עבודות אלומיניום שבהן ניתן להשתמש על מנת לשדרג את עיצוב הבית. בעבר היה צורך לשלם סכומי כסף גבוהים על שדרוג מן הסוג הזה ואף להתפשר על העמידות ועל החוזק של חומרי הגלם, אבל כיום זה כבר לא ככה. אחת הסיבות לכך היא ההצלחה של האלומיניום, בתור חומר גלם שמחזיק מעמד לאורך זמן ומוכיח גם עמידות בפני שחיקה, קורוזיה ובלאי.

הבדלים בין סוגי עבודות

כדאי להשוות בין סוגים שונים של עבודות ולברר איזה מהן הכי מתאימה עבור שדרוג עיצוב הבית.
על מנת לשדרג את הבית הפרטי, כדאי למשל להשוות בין עבודות שהמטרה שלהן היא פונקציונאלית בלבד – לבין עבודות שהמטרה שלהן היא אסתטית.
לאחר מכן, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולבדוק מה המפרט המלא של כל עבודת אלומיניום מבחינת מידות. אם רוצים, ניתן גם להתייחס אל המחיר בתור שיקול רלוונטי.

כיסאות ושולחנות

הקטגוריה המרכזית שבה רואים כיצד עבודות אלומיניום משדרגות את עיצוב הבית היא של הריהוט. בקטגוריית הריהוט, הדגש הוא על שילוב בין סוגים שונים של כיסאות ושולחנות מאלומיניום. באמצעות שימוש באלומיניום, אפשר לעצב כיסאות או שולחות שיהיו מספיק חזקים ועמידים על מנת להשתלב בחלל הפנים של הבית בצורה אלגנטית.

מדפים ופתרונות אחסון

אי אפשר לדבר על ההצלחה של עבודות אלומיניום בלי להזכיר את פתרונות האחסון. מלבד ארונות אלומיניום וארונות מתכת, יש גם אפשרות לשלב חומר גלם כזה בתהליך הייצור של מדפים. אם משתמשים באלומיניום על מנת לבנות מדפים, מרוויחים משקל נמוך ועמידות גבוהה. לאחר מכן, כל שנותר הוא לבחור על איזה קיר לשלב את המדפים כדי לחסוך מקום.

מעקות בטיחותיים למדרגות

עבודות שונות שהמטרה שלהן לשדרג את עיצוב הבית צריכות גם להיות בטיחותיות. כאן הדוגמא הכי טובה היא כמובן מעקה, שנחשב לפתרון בטיחות בסיסי בכל סוג של גרם מדרגות. אם רוצים לאפשר עלייה או ירידה במדרגות באופן בטיחותי, צריך לדאוג להצמיד אליו מעקה. אבל בעוד מעקה עץ נחשב רגיש לשינויים ולבלאי, עם מעקה אלומיניום אין בעיה כזו.

התאמה אישית לדרישות הלקוח

כמובן שכל סוג של עבודה לשדרוג הבית צריכה להתבצע בהתאמה אישית לדרישות הלקוח. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של עבודות כאלה, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע. המטרה של התייעצות עם בעלי מקצוע היא להבין מראש את המשמעות של שימוש בחומרי גלם מסוימים לעומת חומרי גלם אחרים. לאחר מכן, נכנסים אל עובי הקורה כדי לבדוק את המשמעות מבחינת מחיר.

שימוש באלומיניום במגזר העסקי

ניתן לראות בענפים עסקיים שונים ומגוונים שימוש רב בחומר הגלם – חמרן, החל מתחום הרפואה, חומר גלם זה יספק מנעד של יתרונות לרבות משטחים סטריליים ומכשור וציוד רפואי שעשוי מנירוסטה אלומיניום, גם בתחומיי ההייטק ניתן לראות שימוש בחומר, בענף הבנייה והאינסטלציה כמו צינורות, מחליפי חום ועוד מגוון קונסטרוקציות, בענף העיצוב ניתן למצוא שולחנות, כסאות, מדפים ועוד מגוון של ריהוט מאלומיניום

תחזוקת אלומיניום

לבסוף, כדאי לתת עדיפות לאפשרות של עבודות אלומיניום בגלל התחזוקה הנוחה. מוצרי אלומיניום עמידים בפני קורוזיה והם לא דורשים שום סוג של תחזוקה מיוחדת. בזכות התכונות הללו, העבודות מתאימות לכל הבתים ולכל הדירות.

שאלות ותשובות בנושא ריתוך אלומיניום

ריתוך אלומיניום מתבצעת עם גז ארגון. המטרה של שימוש בגז ארגון היא לרתך את האלומיניום וכך למעשה להלחים משטחים שלו אחד אל השני. השימוש בגז ארגון בטיחותי לחלוטין, אבל הוא לא מיועד ליישום ביתי אלא משולב רק בבתי עסק שמתמחים בכך. כמו כן, יש צורך ברתכת מתאימה כדי ליצור ציפוי ושכבת מגן. לשם השוואה, שיטת ריתוך אחרת היא זו שמבוססת על אוטוגן. בשיטה הזו מנצלים טכניקות אחרות, אך בלי להתפשר על הבטיחות או על התוצאה הסופית.

ריתוך אלומיניום שימושי ביותר עבור תעשיות רבות. באמצעות תהליך זה ניתן ליצור בערך כל דבר החל מניירות עטיפה וצבעים דרך פחיות שתייה ועד לחלקי חילוף למכוניות ולמכונות ומה לא. אין גבול לדמיון ולכמות השימושים שניתן למצוא לאלומיניום.

קל מאוד לרתך את מתכת האלומיניום, באמצעות רתכת מתאימה, אבל כמובן שרק בעל מקצוע מנוסה צריך לעסוק בכך, כיוון שמדובר בהליך שעלול לסכן את מי שמבצע אותו אם הוא חסר ניסיון וחסר ידע.
על מנת לבצע ריתוך אלומיניום, משתמשים בגז אורגון. בזכות אותו שחקן משנה, הריתוך יוצר מעין ציפוי היוצר שכבת מגן. השכבה נוצרת במקום הריתוך למעשה בזמן שהוא מתחמם באמצעות חשמל ובמקביל מקבל את גז הארגון ממיכל חיצוני.
מאחר והאלומיניום אינו מתמגנט, צריך לרתך אותו באופן ייחודי: אחת השיטות המקובלות לריתוך אלומיניום היא הרשת החשמלית בשילוב של פחמן דו חמצני (CO2).
לשם כך משתמשים ברתכת מיוחדת שמגיעה עם גליל חוט אלומיניום, במטרה לסגור את המעגל החשמלי על החומר. זריזות ידיים במקרה זה הוא חשוב ביותר. שיטת ריתוך מקובלת נוספת היא שיטה המבוססת על ריתוך אוטוגן.

האמת היא שאלומיניום מתמגנט היא בכל מקרה תוצאה שאי אפשר להגיע אליה. בגלל שלאלומיניום אין תכונות מגנטיות, צריך לרתך אותו באופן ייחודי. נכון להיום, השיטה המקובלת היא רשת חשמלית בשילוב של פחמן דו חמצני. זו שיטה שמבוססת על שימוש ברתכת מיוחדת והיא יכולה להתאים גם לצרכים מסחריים וגם לצרכים תעשייתיים. בשיטה הזו, הרתכת מגיעה עם גליל חוט אלומיניום שתפקידו לסגור את המעגל החשמלי על החומר.

על פניו, ריתוך של מתכת למתכת עלול ליצור פגיעה בשטח הפנים ולכן גם להיווצרות של שכבת חלודה. אז למרות שאלומיניום הוא מטבעו חומר גלם שלא מתחמצן וגם לא מייצר חלודה אפילו אם הוא בא במגע עם מים ואוויר, צריך יש סכנה להיווצרות שכבת חלודה במהלך הריתוך. כדי להתמודד עם הסכנה הזו, יוצרים שכבת מגן במקום הריתוך. כדי ליצור את שכבת המגן, מחמם את מקום הריתוך באמצעות חשמל שמקבל גז ארגון ממכל חיצוני. ברגע שבו הגז פוגש את המתכת החמה, נוצרת שכבת המגן הרצויה.

השיטה של ריתוך ארגון לא מיועדת רק עבור אלומיניום. כיום למשל אפשר לראות את השיטה הזו מיושמת על חומרי גלם נוספים, כאשר המאפיין המשותף לכולם הוא אלקטרודה שיוצרת קשת חשמלית שמוגנת על ידי הגז למיסוך מפני חמצן. אם מיישמים את השיטה הזו היטב, אפשר להגיש מהצד את חומר המילוי ולבצע ריתוך מדויק וחזק. כמו כן, אפשר לזהות רמת ביצוע גבוהה של עבודה עם ארגון באמצעות ריתוך ללא סיגים וללא צורך בליטוש והשחזה נוספים.

השימוש באלומיניום שכיח אך הריתוך שלו מחייב הקפדה מחמירה על סטנדרטים של בטיחות. מלבד שמירה על בטיחות כדי למנוע נזקים שייגרמו לאלומיניום בגלל חשיפה שלו אל חלודה, יש צורך להשתמש בציוד מיוחד כדי למנוע נזק לסביבה.
מבחינת מי שמזמין עבודות של ריתוך אלומיניום או רוצה להבין לעומק את התכונות של אלומיניום מתמגנט, הדגש צריך להיות על פרמטרים כמו ניסיון קודם, המלצות ופרויקטים מוצלחים.
פרמטרים כאלה יכולים לעזור לבחור עבודות ריתוך ברמה גבוהה ולהמשיך ליהנות מהיתרונות של אלומיניום גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

עבודות שונות שמסוגלות לשדרג את הבית צריכות להעלות את הערך שלו. כמובן שחלק מהרהיטים או המדפים ממשיכים עם בעלי בתים גם אם הם מחליטים לעבור דירה, אבל חלק אחר כמו המעקה למשל יכול להישאר בנכס.
כמו כן, עבודות ברמה גבוהה משדרגות את הערך של הנכס כי הן משפרות את הרושם הראשוני שאותו מקבלים שוכרים או קונים פוטנציאליים.

ריתוך אלומיניום משאירים למקצוענים!

חשוב לזכור שבזמן ריתוך אלומיניום החום מתעצם באופן ניכר ולכן חשוב מאוד לנקוט באמצעי זהירות מתאימים, ולהשאיר את העבודה לבעלי מקצוע בלבד. למרות שכל אחד יכול בעיקרון לרכוש רתכת ולבצע עבודות ריתוך בכוחות עצמו, חוסר מקצועיות עלולה להוביל לעבודה ברמה נמוכה יותר, ולגרום לבועות ולסדקים על גבי החמרן, ולחיבורים רופפים שעלולים לגרום למשתמשים עוגמת נפש.

אנו באייבי ריתוכים עומדים לשירותכם בכל עניין. 

לפרטים וקבלת ייעוץ מקצועי חייגו

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
052-6585921